K                             F      -        

data aktualizacji: 12.02.2023

SOLARIS URBINO 18 Metro Style  

Autobusy przegubowe niskopodłogowe, o odmiennym wyglądzie ściany czołowej nawiązującym stylistyką do pociągów metra lub wagonów tramwajowych. Obsługa linii MPK Kraków od 11 września 2014 roku. Aktualna numeracja wozów: PR769÷PR776. Miejsce stacjonowania: Zajezdnia Płaszów. Kursują na liniach miejskich. Historyczna numeracja wozów od roku 2014: PR769÷PR776 (Zajezdnia Płaszów).

 

AUTOSAN M09LE "SANCITY"  

Autobusy niskopodłogowe (8,5 metrowe). Obsługa linii MPK Kraków od 2 września 2009 roku. Aktualna numeracja wozów: DA106÷DA112, BA113÷BA121, DA122÷DA132, BA133÷BA141. Miejsce stacjonowania: Zajezdnia Bieńczyce i Zajezdnia Wola Duchacka. Kursują na liniach miejskich i podmiejskich. Historyczna numeracja wozów w latach 2009-2011: BA106÷BA112 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 2011-2012: BA106÷BA113 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 2012-2017: DA106÷DA113 (Zajezdnia Wola Duchacka). Historyczna numeracja wozów w latach 2017-2020: DA106÷DA112, DA/BA113÷DA/BA121, DA122÷DA132, BA133÷BA138  (Zajezdnia Wola Duchacka i Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów od roku 2020: DA106÷DA112, BA113÷BA121, DA122÷DA132, BA133÷BA141  (Zajezdnia Wola Duchacka i Bieńczyce). UWAGA! Wóz BA113, który na początku lipca 2011 roku dołączył do eksploatowanych już wozów, był wcześniej w okresie od marca do lipca 2011 roku testowany, jeżdżąc z numerem BA997.

 

MAZ 203.067  Mobilis  

Autobusy niskopodłogowe, wyprodukowane w 2008 roku w Mińsku na Białorusi. Wozy eksploatowane wcześniej głównie przez firmę "Warbus" Warszawa, wypożyczone do obsługi  linii Komunikacji Miejskiej w Krakowie przez firmę "Mobilis" z Warszawy w okresie od 25 maja do 30 września 2009 roku oraz od sierpnia 2011 roku do 31 lipca 2014 roku. Historyczna numeracja wozów: MM900 (Zajezdnia Mobilis - w roku 2009, służący jako rezerwa liniowa) oraz MM988 i MM989 (Zajezdnia Mobilis - obsługa w latach 2011-2014 głównie linii 178, 301, 304).

 

JELCZ M083C "LIBERO"  

Autobusy niskopodłogowe (8,5 metrowe). Ostatnie pojazdy wyprodukowane w zakładach firmy "Jelcz" w Jelczu-Laskowicach, Obsługa linii MPK Kraków od 23 grudnia 2008 roku do 6 października 2018 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 2008-2018: DA101÷DC105 (Zajezdnia Wola Duchacka).

 

MERCEDES CITARO O530G  

Autobusy przegubowe niskopodłogowe klimatyzowane. Obsługa linii MPK Kraków od 11 listopada 2008 roku. Aktualna numeracja wozów: DC701÷703, DC705÷710, DC712÷713, DC715÷731. Miejsce stacjonowania: Zajezdnia Wola Duchacka. Kursują na liniach miejskich. Historyczna numeracja wozów w latach 2008-2011: DC501÷DC522 (Zajezdnia Wola Duchacka). Historyczna numeracja wozów w latach 2011-2018: DC501÷DC531. Historyczna numeracja wozów od roku 2018: DC701÷DC731 (Zajezdnia Wola Duchacka).

 

IRISBUS CITELIS 12  Mobilis  

Autobusy niskopodłogowe klimatyzowane. Obsługa linii Komunikacji Miejskiej w Krakowie przez firmę "Mobilis" z Warszawy (pierwszego prywatnego przewoźnika obsługującego linie miejskie w Krakowie) od 8 czerwca 2008 roku do 31 lipca 2014 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 2008-2010: MI950÷MI965 (Zajezdnia firmy "Mobilis" przy ul. Sołtysowskiej). Historyczna numeracja wozów w latach 2010-2014: MI950÷MI966 (Zajezdnia Mobilis). UWAGA! Wozy przeznaczone do obsługi głównie linii 178 i 304, sporadycznie obsługiwały linię 152; od 25 maja do 19 czerwca 2009 roku przez kilka tygodni obsługiwały również linię 104, a od 28 grudnia 2010 roku także linię 301.

 

SOLARIS URBINO 18  Mobilis  

Autobusy przegubowe niskopodłogowe klimatyzowane. Obsługa linii Komunikacji Miejskiej w Krakowie przez firmę "Mobilis" z Warszawy (pierwszego prywatnego przewoźnika obsługującego linie miejskie w Krakowie) od 1 maja 2008 roku do 31 lipca 2014 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 2008-2012: MR901÷MR910 (Zajezdnia firmy "Mobilis" przy ul. Sołtysowskiej). Historyczna numeracja wozów w latach 2012-2014: MR901÷MR912 (Zajezdnia Mobilis). UWAGA-1! Początkowo linię 152 obsługiwało 8 nowych wozów Solaris Urbino III, dwa brakujące wozy (Solaris Urbino II) zostały wypożyczone z Bydgoszczy do czasu dostarczenia przez producenta (po kilku tygodniach) nowych wozów Solaris Urbino III. Wozy wypożyczone z Bydgoszczy otrzymały numery MR909 i MR910, które później przypisano do dostarczonych nowych wozów. UWAGA-2! Od połowy listopada 2012 roku eksploatowane były dwa dodatkowe wozy Solaris Urbino 18 II z 2004 roku (MR911 i MR912), wypożyczone z Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Białymstoku, sprowadzone na potrzeby obsługi, oprócz linii 152, także części brygad wydłużonej linii 178 (obsługiwanej przez "Mobilis") taborem przegubowym (za sprawą wchodzącej w życie 17 listopada 2012 roku tzw. małej remarszrutyzacji). Wóz MR911 został zwrócony do Białegostoku w dniu 13 maja 2013 roku, w jego miejsce został wypożyczony od Bus & Truck Service kolejny Solaris Urbino 18 III z 2005 roku, kursujący w przeszłości m.in. w Lozannie  (otrzymał on ten sam numer MR911).

 

SCANIA CASTROSUA  

Autobusy przegubowe niskopodłogowe (sprowadzone z Hiszpanii). Pierwsze w Krakowie autobusy wyposażone w klimatyzację przedziału pasażerskiego. Obsługa linii MPK Kraków od grudnia 2006 roku do 24 lipca 2017 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 2006-2017: PE175÷PE180 (Zajezdnia Płaszów). UWAGA! Wóz o numerze PE175 w okresie od 1 sierpnia 2006 roku przez ok. 2 miesiące był eksploatowany testowo (bez naniesionych numerów taborowych).

 

JELCZ M121M/4 CNG  

Autobusy częściowo niskopodłogowe napędzane gazem ziemnym. Obsługa linii MPK Kraków od 24 listopada 2006 roku do 8 października 2018 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 2006-2018: DJ201÷DJ205 (Zajezdnia Wola Duchacka).

SOLARIS URBINO 18  

Autobusy przegubowe niskopodłogowe. Obsługa linii MPK Kraków od 3 września 2005 roku. Aktualna numeracja wozów: BR737÷BR738, BR741, DR742÷DR745, PR746÷PR768, PR777. Miejsce stacjonowania: Zajezdnia Bieńczyce, Płaszów i Wola Duchacka. Kursują na liniach miejskich. Historyczna numeracja wozów w latach 2005-2006: BR711÷BR716 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 2007-2009: BR711÷BR736 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 2009-2011: BR711÷BR736 (Zajezdnia Bieńczyce), PR737÷PR741 (Zajezdnia Płaszów). Historyczna numeracja wozów w latach 2011-2018: BR711÷BR736, PR/BR737÷PR/BR741, PR/DR742÷PR/DR745, PR746÷PR764, DR765÷DR768, DR777 (Zajezdnia Bieńczyce, Płaszów i Wola Duchacka). Historyczna numeracja wozów od roku 2018: BR737÷BR741, DR742÷DR745, PR746÷PR764, DR/PR765÷DR/PR768, DR/PR777 (Zajezdnia Bieńczyce, Płaszów i Wola Duchacka). UWAGA-1! Wóz o numerze PR/DR743 posiada barwy nawiązujące do flagi Unii Europejskiej, UWAGA-2! Wszystkie Solarisy z zakresu numeracji 711-768 oraz 777 to wozy Solaris Urbino 18 III.

JELCZ M081MB3 "VERO"  

Midi-busy. Obsługa linii MPK Kraków od 3 czerwca 2005 roku do 6 października 2018 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 2005-2007: DH351÷DH382 (Zajezdnia Wola Duchacka). Historyczna numeracja wozów w latach 2007-2018: DH351÷DH382 (Zajezdnia Wola Duchacka), BH383÷BH400 (Zajezdnia Bieńczyce). UWAGA-1! Od 14 lipca 2007 roku wozy DH351 i DH352 stacjonowały (bez zmiany numerów taborowych) w Zajezdni Płaszów w celu obsługi usługi :TELE-BUS", w lipcu 2010 roku do obsługi "TELE-BUSA" skierowano zamiast nich wozy DH370 i DH371, które stacjonowały w Zajezdni Płaszów (również bez zmiany numerów taborowych) do 12 października 2018 roku. UWAGA-2! Wóz DH382 różnił się od pozostałych m.in. zmienionymi reflektorami przednimi. UWAGA-3! W okresie 14.12.2014-31.08.2017 Jelcze M081MB3 obsługiwały również połączenia w ramach linii dowozowych do pociągów Kolei Małopolskich na terenie gminy Wieliczka (realizowane przez KrakTransRem Spółka z o.o. - spółkę "córkę" krakowskiego MPK). UWAGA-4! W okresie od połowy 2015 roku do połowy 2018 roku Jelcze M081MB3 obsługiwały również prywatną linię autobusową "Avia Office", kursującą z węzła "Stella-Sawickiego" do ulicy Życzkowskiego.

SOLARIS URBINO 12  

Autobusy niskopodłogowe. Obsługa linii MPK Kraków od 19 marca 2004 roku. Aktualna numeracja wozów: BU856÷BU864, BU867÷BU884, BU891÷BU926, PU927÷PU976, BU977. Miejsce stacjonowania: Zajezdnia Bieńczyce i Zajezdnia Płaszów. Kursują na liniach miejskich i podmiejskich. Historyczna numeracja wozów w latach 2004-2008: BU801÷BU850 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 2008-2011: BU801÷BU891 (Zajezdnia Bieńczyce), DU892÷DU903 (Zajezdnia Wola Duchacka od roku 2009). Historyczna numeracja wozów w latach 2011-2018: BU801÷BU848,  BU/DU/BU849÷BU/DU/BU850,  BU851÷BU891, DU/BU892÷DU/BU895, DU/PU/BU896÷DU/PU/BU903, PU/DU904÷PU/DU905, PU/DU/BU906÷PU/DU/BU913, PU/BU914÷PU/BU926, PU927÷PU976, DU977 (Zajezdnia Bieńczyce, Wola Duchacka i Płaszów). Historyczna numeracja wozów od roku 2018: BU851÷BU903, DU/BU904÷DU/BU905, BU906÷BU926, PU927÷PU976, DU/BU977 (Zajezdnia Bieńczyce, Wola Duchacka i Płaszów). Aktualnie zachowany do celów muzealnych wóz historyczny nr BU820. UWAGA-1! Wozy o numerach 801-850 to wozy Solaris Urbino 12 II, pozostałe to wozy Solaris Urbino 12 III. UWAGA-2! Dwa pierwsze Solarisy (BU801 i BU802 wyprodukowane w zakładach Solaris Bus & Coach w Bolechowie, pozostałe montowane w Stacji Obsługi i Remontów MPK Kraków.

MAN NG 313  

Autobusy przegubowe niskopodłogowe. Obsługa linii MPK Kraków od lutego 2001 roku do 7 lipca 2017 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 2001-2017: BM701÷BM710 (Zajezdnia Bieńczyce).

SCANIA CN94UA "OMNICITY"  

Autobusy przegubowe niskopodłogowe. Obsługa linii MPK Kraków od 2001 roku do lipca 2017 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 2001-2017: PE181÷PE195 (Zajezdnia Płaszów). UWAGA! Wozy o numerach 181-183 w latach 1999-2001 użytkowane były jako wozy testowe (w tym wóz nr 182 w 2000 roku w Krakowie).

SCANIA CN94UB "OMNICITY"  

Autobusy niskopodłogowe. Obsługa linii MPK Kraków od 1999 roku do 2018 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 1999-2001: PS141÷PS144 (Zajezdnia Płaszów od roku 1999), BS145÷BS154 (Zajezdnia Bieńczyce od roku 2000). Historyczna numeracja wozów w latach 2001-2018: PS141÷PS154 (Zajezdnia Płaszów). UWAGA-1! Wozy o numerach 141-144 wyprodukowane w fabryce Scanii w Angers we Francji, wozy o numerach 145-154 wyprodukowane w fabryce w Słupsku. UWAGA-2! W roku 1998 pojawił się wóz (oznaczony numerem 49063), po krótkim okresie kursowania zwrócony do producenta. UWAGA-3! W roku 1999 pojawił się kolejny wóz (oznaczony ponownie numerem 49063), odesłany do producenta - po poprawkach powrócił prawdopodobnie jako nr PS141.

JELCZ M182MB  

Autobus przegubowy częściowo niskopodłogowy zbudowany na podwoziu Mercedesa O405GN2, obsługujący linie MPK Kraków od 1998 roku do stycznia 2012 roku. Historyczna numeracja wozu: 17026 (Zajezdnia Bieńczyce w latach 1998-1999), BD426 (Zajezdnia Bieńczyce w latach 1999-2001), DD426 (Zajezdnia Wola Duchacka w latach 2001-2012).

NEOPLAN N4020  

Autobusy niskopodłogowe (jedyne 15-metrowe autobusy w Krakowie). Obsługa linii MPK Kraków od października 1997 roku do 17 marca 2011 roku. Historyczna numeracja wozów: 44001÷44005 (Zajezdnia Płaszów w latach 1997-1999), PN123÷PN127 (Zajezdnia Płaszów w latach 1999-2001), BN123÷BN127 (Zajezdnia Bieńczyce w latach 2001-2011).

AUTOSAN H6-06/H6-20 "MELON"  

Midi-busy. Obsługa linii MPK Kraków od 1996 roku do grudnia 2009 roku. Historyczna numeracja wozów do roku 1999: 20101÷20106, 20113÷20122 (Zajezdnia Wola Duchacka), 10107÷10112 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 1999-2005: DA101÷DA106, DA113÷DA122 (Zajezdnia Wola Duchacka), BA107÷BA112 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 2005-2009: BA101÷BA122 (Zajezdnia Bieńczyce). Aktualnie w eksploatacji: wóz muzealny H6-06 nr 10108 (z 1996 roku), kursujący po renowacji od 27 czerwca 2010 roku (oficjalna prezentacja w ramach obchodów 135. rocznicy komunikacji miejskiej w Krakowie). UWAGA! Wozy o numerach 101÷115 to wozy typu H6-06, wozy o numerach 116÷122 to wozy typu H6-20.

JELCZ M181MB, M181MB/3  

Autobusy przegubowe częściowo niskopodłogowe obsługujące linie MPK Kraków od września 1996 roku do 6 października 2018 roku. Historyczna numeracja wozów w latach 1996-1997: 37001÷37005, 37016÷37020 (Zajezdnia Czyżyny), 27006÷27015, 27021÷27025, 27029÷27033 (Zajezdnia Wola Duchacka), 17027÷17028, 17034÷17035 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 1997-1999: 27001÷27025, 27029÷27033 (Zajezdnia Wola Duchacka), 17027÷17028, 17034÷17035 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 1999-2001: DD401÷DD425, DD429÷DD433 (Zajezdnia Wola Duchacka), BD427÷BD428, BD434÷BD440 (Zajezdnia Bieńczyce). Historyczna numeracja wozów w latach 2001-2018: DD401÷DD425, DD427÷DD493 (Zajezdnia Wola Duchacka). Aktualnie zachowany do celów muzealnych wóz historyczny nr DD493. UWAGA-1! Wozy o numerach 401÷425 oraz 427÷455 to wozy typu M181MB; wozy o numerach 456÷493 to wozy typu M181MB/3 (posiadały zmieniony wygląd ścian czołowych). UWAGA-2! Wozy dostarczane od 1999 roku otrzymywały numery inwentarzowe literowo-cyfrowe. UWAGA-3! Wóz nr 17026/BD426/DD426 to Jelcz M182MB.

JELCZ M121M/M121MB  

Autobusy częściowo niskopodłogowe obsługujące linie MPK Kraków od 1995 roku do 6 października 2018 roku. Historyczna numeracja wozów do roku 1999: 41001 (Zajezdnia Płaszów w latach 1995-1997, przeniesiony w 1997 roku  do Zajezdni Bieńczyce jako 16621), 26601÷26610, 26634÷26658 (Zajezdnia Wola Duchacka), 16611÷16633, 16659÷16661 (Zajezdnia Bieńczyce, w tym 16621 do roku 1997  jako 41001 w Zajezdni Płaszów). Historyczna numeracja wozów w latach 1999-2018: DJ601÷DJ610, BJ/DJ611÷BJ/DJ620, BJ621÷BJ622, BJ/DJ623÷BJ/DJ624, BJ625÷BJ627, BJ/DJ628÷BJ/DJ633, DJ634÷DJ658, BJ/DJ659÷BJ/DJ671, DJ/BJ/DJ672÷DJ/BJ/DJ674, DJ675÷DJ686 (Zajezdnia Wola Duchacka i Bieńczyce). Aktualnie zachowany do celów muzealnych wóz historyczny nr DJ680. UWAGA-1! Wozy o numerach 621÷628 to wozy typu M121M, pozostałe to wozy typu M121MB. UWAGA-2! Wozy dostarczane od 1999 roku otrzymywały numery inwentarzowe literowo-cyfrowe.

SCANIA 113 CLL  

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków od 1994 roku do 6 października 2018 roku. Pierwsze częściowo niskopodłogowe autobusy w Krakowie. Historyczna numeracja wozów:: 49001÷49069 (Zajezdnia Płaszów - do roku 1999), PS001÷PS069 (Zajezdnia Płaszów - w latach 1999-2018). Aktualnie w eksploatacji: wóz historyczny nr PS001 (z 1994 roku), kursujący jako pojazd historyczny od 22 września 2019 roku. UWAGA-1! Pierwsze 13 wozów montowane w Szwecji, pozostałe w fabryce w Słupsku. UWAGA-2! W latach 2015-2016 wóz o numerze PT058 (ex PS058) eksploatowany (po przebudowie) jako mobilna jadłodajnia dla bezdomnych.

JELCZ 120M  

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków od 1993 roku do 19 grudnia 2008 roku. Historyczna numeracja wozów do roku 1999: 11001÷11061 (Zajezdnia Bieńczyce, w tym 11061 do roku 1998 jako 41002 w Zajezdni Płaszów), 21001÷21040 (Zajezdnia Wola Duchacka), 41002÷41031 (Zajezdnia Płaszów, w tym 41002 przeniesiony w 1998 roku do Zajezdni Bieńczyce jako 11061). Historyczna numeracja wozów w latach 1999-2000: BF201÷BF261 (Zajezdnia Bieńczyce), PF263÷PF291 (Zajezdnia Płaszów), DF301÷DF340 (Zajezdnia Wola Duchacka). Historyczna numeracja wozów w latach 2000-2004: BF201÷BF261, BF263÷BF291 (Zajezdnia Bieńczyce), DF301÷DF340 (Zajezdnia Wola Duchacka). Historyczna numeracja wozów po roku 2004: niektóre numery z zakresu BF201÷BF261, BF263÷BF291, BF301÷BF340 (Zajezdnia Bieńczyce). Aktualnie w eksploatacji: wóz historyczny nr 21004 (z 1994 roku), kursujący po renowacji jako pojazd historyczny od 21 lipca 2019 roku. UWAGA! Wozy o numerach BF201 (w latach 2005-2007) oraz OF308 (w latach 2007-2014, ex BF308) eksploatowane jako wozy Nauki Jazdy w Ośrodku Szkolenia Kierowców i Motorniczych przy MPK Kraków.

SCANIA 113 ALB  

Autobusy przegubowe, obsługujące linie MPK Kraków od 8 lipca 1992 roku do 5 lutego 2015 roku. Historyczna numeracja wozów: 38001÷38030 (Zajezdnia Czyżyny - do 27.03.1998), 48001÷48030 (Zajezdnia Płaszów - od 28.03.1998 do roku 1999), PE071÷PE100 (Zajezdnia Płaszów - w latach 1999-2015). Aktualnie w eksploatacji: wóz historyczny nr 38030 (z 1996 roku), kursujący jako pojazd historyczny od 21 lutego 2015 roku. UWAGA! Pierwszych 20 wozów montowane w Szwecji, kolejnych 10 wozów w fabryce w Słupsku.

MAN SG 242  

Autobus przegubowy, obsługujący linie MPK Kraków od marca 1992 roku do września 2013 roku. Historyczna numeracja wozu: 36001 (Zajezdnia Czyżyny w latach 1992-1996) , 38801 (Zajezdnia Czyżyny w latach 1996-1997), 28801 (Zajezdnia Wola Duchacka w latach 1997-1999), DE400 (Zajezdnia Wola Duchacka w latach 1999-2001), BE400 (Zajezdnia Bieńczyce w latach 2001-2002), BM700 (Zajezdnia Bieńczyce w latach 2002-2013). Aktualnie w eksploatacji jako wóz historyczny nr 36001 (z 1992 roku), kursujący po renowacji od 23 czerwca 2019 roku.

RENAULT Pr100

Autobusy (sprowadzone z Orleanu), obsługujące linie MPK Kraków w roku 1991. Historyczna numeracja wozów: 41501÷41505 (Zajezdnia Płaszów). UWAGA! Wozy Renault Pr100/Berliet Pr100 (pozostałe 20 sztuk) obsługiwały od 1991 roku również linie KPTS Kraków (późniejszy KPPU). UWAGA-2! Wozy eksploatowane przez MPK Kraków po kilku miesiącach zostały również przekazane do KPTS.

VOLVO B58-60/B59-59

Autobusy (sprowadzone ze Skandynawii) obsługujące linie MPK Kraków w latach 1991-1993. Historyczna numeracja wozów: 29001 (Volvo B58-60 Delta Plan) oraz 29002 (Volvo B59-59 Säffle) (Zajezdnia Wola Duchacka).

SCANIA CR112  

Autobusy (sprowadzone ze Szwecji), obsługujące linie MPK Kraków w latach 1991-1998. Historyczna numeracja wozów: do roku 1996: 48801÷48807 (Zajezdnia Płaszów). Historyczna numeracja wozów w latach 1996-1998: 49801÷49802, 49805÷49807 (Zajezdnia Płaszów). UWAGA! Zakupiono łącznie 8 sztuki wozów, z czego 7 weszło do ruchu, 1 przeznaczono na części zamienne.

SCANIA CR111  

Autobusy (sprowadzone ze Szwecji), obsługujące linie MPK Kraków w latach 1991-1997. Historyczna numeracja wozów do roku 1996: 17401÷17404 (Zajezdnia Bieńczyce - w latach 1992-1994), 37001 (Zajezdnia Czyżyny - w latach 1992-1993), 47701÷47746, 47747 (ex 37001 - od roku 1993), 47748÷47750 (ex 17401, 17403, 17404 - od roku 1994) (Zajezdnia Płaszów). Historyczna numeracja wozów w latach 1996-1997: 49706÷49707, 49711, 49730, 49732÷49733 (Zajezdnia Płaszów). Aktualnie zachowany w Muzeum Inżynierii Miejskiej wóz historyczny nr 47740. UWAGA! Zakupiono łącznie 54 sztuki wozów, z czego 45 weszło do ruchu, pozostałe 9 przeznaczono na części zamienne.

MAN SL200

Autobusy (sprowadzone z Norymbergii), obsługujące linie MPK Kraków w latach 1990-1996. Historyczna numeracja wozów: 16601÷16604 (Zajezdnia Bieńczyce). Aktualnie zachowany w Muzeum Inżynierii Miejskiej wóz historyczny nr 16604.

JELCZ M11, L11/2  

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków od 1986 roku do 25 maja 2001 roku. Historyczna numeracja wozów M11 do roku 1998: 12101÷12240 (Zajezdnia Bieńczyce), 22001÷22108, 22110÷22116, 22200÷22202 oraz wozy oznaczone jako L11/2 - 22109, 22117, 22118 (Zajezdnia Wola Duchacka), 42201÷42215 (Zajezdnia Płaszów). Historyczna numeracja wozów w latach 1998-1999: niektóre numery z zakresu 12153÷12238 oraz wozy przeniesione z Zajezdni Płaszów o numerach 12240÷12247 (Zajezdnia Bieńczyce), niektóre numery z zakresu 22001÷22116, 22200÷22202 (Zajezdnia Wola Duchacka). Historyczna numeracja wozów po roku 1999: niektóre numery z zakresu BC153÷BC247 (Zajezdnia Bieńczyce), niektóre numery z zakresu DC030÷DC050 (Zajezdnia Wola Duchacka). Aktualnie w eksploatacji: wóz historyczny M11 nr 12240 (z 1988 roku), zakupiony w 2017 roku z ZKM Sochaczew przez MPK Kraków), kursujący po renowacji od 24 września 2017 roku. Aktualnie w ekspozycji Muzeum Inżynierii Miejskiej: wóz nr BC191 (z 1987 roku). UWAGA-1! Wóz M11 (nr 22200) to pierwszy autobus w Krakowie kursujący z całopojazdową reklamą (PanAm). UWAGA-2! W trakcie eksploatacji dostarczono również  6 wozów (M11 i L11/2) z przeznaczeniem na szkoleniowe.

IKARUS 260  

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków od 1983 roku do 27 października 2000 roku. Historyczna numeracja wozów do roku 1994: 15001-15078 (Zajezdnia Bieńczyce), 25001÷25019 (Zajezdnia Wola Duchacka), 45001÷45133 (Zajezdnia Płaszów). Historyczna numeracja wozów w latach 1994-1999: niektóre numery z zakresu 45001÷45150 (Zajezdnia Płaszów). Historyczna numeracja wozów w latach 1999-2000: PH002, PH098, PH118÷PH120, PH123÷PH124, PH135÷PH136, PH138 (Zajezdnia Płaszów). Aktualnie w eksploatacji: 1) wóz historyczny nr 45151 (z 1985 roku), zakupiony w maju 2013 roku z MZK Warszawa przez Muzeum Inżynierii Miejskiej, kursujący po renowacji od 27 września 2015 roku; 2) wóz muzealny Pogotowia Technicznego nr 856, przebudowany w 1986 roku na wóz techniczny  z autobusu Ikarus 260 (z 1984 roku); pełniący rolę pogotowia technicznego do 2017 roku w Zajezdni Wola Duchacka (oficjalna prezentacja po renowacji 7 października 2018 roku w ramach parady zabytkowych i nowoczesnych autobusów MPK Kraków). Aktualnie w ekspozycji Muzeum Inżynierii Miejskiej: wóz nr PH118 (z 1985 roku). UWAGA! W czasie eksploatacji część wozów (ponad 30 sztuk) była przebudowana na pojazdy techniczne, holowniki lub wozy Ikarus 280, bądź przeznaczona na wozy szkoleniowe.

IKARUS 280  

Autobusy przegubowe, obsługujące linie MPK Kraków od 1981 roku do 24 września 2007 roku. Historyczna numeracja wozów do roku 1996: 34001÷34015, 34101÷34291 (Zajezdnia Czyżyny), 24501÷24600 (Zajezdnia Wola Duchacka). Historyczna numeracja wozów w latach 1997-1999: niektóre numery z zakresu 14/24/34 001÷015, 14/24/34 101÷291, 14/24 501÷601 (Zajezdnie Bieńczyce, Wola Duchacka i Czyżyny do 27.03.1998). Historyczna numeracja wozów po roku 1999: niektóre numery z zakresu BK/DK 001÷015, BK/DK 101÷291, BK/DK 501÷601 (Zajezdnie Bieńczyce i Wola Duchacka). Aktualnie w eksploatacji: 1) wóz historyczny nr 34260 (z 1988 roku); w okresie od roku 2009 do sierpnia 2013 kursujący z numerem DK260, od 31 sierpnia 2013 z numerem 34260; renowacja wozu w roku 2009 (oficjalna prezentacja 26 września 2009 roku w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu) oraz na przełomie roku 2014/2015; ; 2) wóz historyczny nr 24575 (zakupiony w 2012 roku z MPK Siedlce z przeznaczeniem na części do wozu nr DK260/34260); kursujący od 18 maja 2014 roku (początkowo bez numerów taborowych, z oznaczeniem wewnętrznym ZV280), a od 15 sierpnia 2015 roku z numerem 24575. UWAGA! Zachowany w latach 90-tych XX wieku do celów muzealnych pierwszy krakowski Ikarus 280 (nr 34101) stacjonujący w Muzeum Inżynierii Miejskiej, po przeniesieniu do Zajezdni Wola Duchacka został skasowany w 2006 roku.

JELCZ Pr110  

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków w latach 1978-1988. UWAGA! W okresie od września 2011 roku do maja 2013 roku w Krakowie stacjonował Jelcz PR110M odkupiony w 2011 roku z MZK Puławy przez Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie, użytkowany w Krakowie w trakcie imprez okolicznościowych z numerem 21413 (debiut liniowy 22 lipca 2012 roku). W maju 2013 roku wóz powrócił do Warszawy.

NYSA M521/M522  

Mikrobusy obsługujące linie MPK Kraków w latach 1975-1981. Aktualnie w eksploatacji: wóz muzealny w wersji M522 nr 803 (z 1978 roku), zrekonstruowany w 2017 roku (oficjalna prezentacja 11 czerwca 2017 roku w ramach obchodów 90. rocznicy uruchomienia komunikacji autobusowej w Krakowie).

JELCZ AP02/AP021  

Autobusy przegubowe, obsługujące linie MPK Kraków w latach 1966-1979. Eksploatowane w wersji dłuższej (Jelcz AP02) oraz krótszej (Jelcz AP021). Aktualnie w eksploatacji: wóz muzealny w wersji AP021 nr 549 (z 1975 roku), zrekonstruowany w 2012 roku (oficjalna prezentacja 21 lipca 2012 roku w ramach wystawy plenerowej w Muzeum Inżynierii Miejskiej "85 lat autobusów miejskich w Krakowie").

JELCZ RT0/272MEX, P01  

Autobusy RT0/272MEX obsługujące linie MPK Kraków w latach 1963-1984 (popularne "ogórki") oraz przyczepy P01 obsługujące linie MPK Kraków w latach 1976-1977. Aktualnie w eksploatacji: skład muzealny 272MEX nr 341 (z 1971 roku) z przyczepą P01 nr 608 (z 1976 roku), zrekonstruowane w 2002 roku (oficjalna prezentacja 20 kwietnia 2002 roku w ramach obchodów 75. rocznicy uruchomienia komunikacji autobusowej w Krakowie) oraz wóz RT0 pogotowia technicznego nr 130, zrekonstruowany w 2021 roku (oficjalna prezentacja 26 września 2021 roku w ramach parady pojazdów zabytkowych i nowoczesnych).

NYSA N59M  

Mikrobusy jako pojazdy pogotowia technicznego lub trasowego oraz samochody nadzoru ruchu od początku lat 60-tych do początku lat 70-tych XX-wieku, obsługujące również linię rekreacyjną MPK Kraków do Zoo w roku 1966. Aktualnie w eksploatacji: wóz muzealny nr 28 (z 1959 roku), zrekonstruowany w 2007 roku (oficjalna prezentacja 8 września 2007 roku w ramach obchodów 80. rocznicy uruchomienia komunikacji autobusowej w Krakowie).

IKARUS 620  

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków w latach 1961-1967. Aktualnie w eksploatacji: wóz muzealny nr 118 (z 1964 roku), zrekonstruowany w 2017 roku (oficjalna prezentacja 11 czerwca 2017 roku w ramach obchodów 90. rocznicy uruchomienia komunikacji autobusowej w Krakowie).

SKODA-KAROSA

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków w latach 1959-1968.

SAN H01/H25  

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków w latach 1958-1965. Aktualnie w eksploatacji: wóz muzealny H01B nr 86 (z 1959 roku), zrekonstruowany w 2007 roku (oficjalna prezentacja 8 września 2007 roku w ramach obchodów 80. rocznicy uruchomienia komunikacji autobusowej w Krakowie).

STAR N52

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków w latach 1957-1961.

IKARUS 60

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków w latach 1955-1967.

MAVAG Tr5

Autobusy obsługujące linie MPK Kraków w latach 1950-1961.

RUGBY L "DURANT"  

Autobusy obsługujące linie Krakowskiej Miejskiej Kolei Elektrycznej SA od roku 1929 do połowy lat 40-tych XX-wieku (jeden pojazd po przebudowie do końca lat 50-tych XX-wieku). Aktualnie w eksploatacji: wóz muzealny nr 19 (z 1929 roku), zrekonstruowany w 2008 roku (oficjalna prezentacja 4 lipca 2008 roku w Zajezdni Podgórze, prezentacja na ulicach Krakowa 27 czerwca 2010 roku w ramach obchodów 135. rocznicy komunikacji miejskiej w Krakowie).

WOZY TECHNICZNE i SZKOLENIOWE

TABOR NA TESTACH

INNI PRZEWOŹNICY

Źródła informacji:

- obserwacje własne

- kmk.krakow

- Prywatna Strona Miłośnika Komunikacji Miejskiej i Szynowej